Navigacija
 Portal
 Forum
 FAQ
Ko je trenutno na forumu
Imamo 19 korisnika na forumu: 1 Registrovan, 0 Skrivenih i 18 Gosta :: 2 Provajderi

Tomtom

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 309 dana Pon Jan 09, 2012 11:51 pm
https://s30.postimg.org/9t5o9ultt/weather2umbrella.jpg
Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga


Ishrana-saveti

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Sre Dec 14, 2016 4:19 pm

Ovde cemo postavljati pitanja u vezi ishrane i namirnica. Tema o ishrani vec postoji,ali je ogranicena samo na kalorije. Moderatori mogu spojiti te dve teme pa da ima neki uopsten naziv.


Ono sto mene zanima je koje maslinovo ulje je dobro za przenje? Jedna zena mi je odavno rekla da je najbolje extra vergine,a bas malopre negde naletim na neki tekst gde pise sve osim extra vergine Question

Zna li neko?

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Uto Dec 20, 2016 11:11 am

Poslah tvoje pitanje drugarima koji su dobro upućeni, ali imam ja pitanje za tebe (ako nije tajna): U kojim jelima koristiš prženo maslinovo ulje? Pitam jer je generalni stav da se izbegava prženje ovog dara prirode.
avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Uto Dec 20, 2016 1:09 pm

Stigao je odgovor, ako ima nejasnoća - piši da ih cedim dalje Smile

avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Avramova taj Uto Dec 20, 2016 1:34 pm

Makarije ::Poslah tvoje pitanje drugarima koji su dobro upućeni, ali imam ja pitanje za tebe (ako nije tajna): U kojim jelima koristiš prženo maslinovo ulje? Pitam jer je generalni stav da se izbegava prženje ovog dara prirode.

Sa ovim bih se potpuno složila. Zašto uništavati nešto što se nudi kao zdravo jer tek tada koristimo sva korisna svojstva.

Prženje izbegavam što preporučujem svima. Meso ali i povrće mogu se kuvati u vodi i tako sve dok voda ne ispari. Od mesa će ostati malo soka i masnoće koja je u istom sadržana. Ako je meso suvo može se neposredno pre služenja dodati malo ulja, bilo suncokretovog, buče, masinovog i sličnih ali i kocka putera što je naročito. Za povrće isto važi.

____________________________________________________________________________________
Πάντα ῥεῖ
Метнуше замку ногама мојим и стегоше душу моју,
ископаше преда мном јаму и сами падоше у њу. (Псалм Давидов, 57.6)
avatar
Avramova
Legendarni član

Broj poruka : 69583
Datum upisa : 07.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Sre Dec 21, 2016 8:28 am

Lose sam se izrazila.,cak nista przeno ni ne jedem vec samo dinstano na malo m.ulja i vecim delom na vodi.

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Sre Dec 21, 2016 10:30 am

Je l' ti od koristi onaj tekst gore, ili da grdim ovog Grka?
Svejedno ću ga izgrditi što nije napisao na srpskom
avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Sre Dec 21, 2016 1:56 pm

U ovom slucaju slusam svog nutricionistu Smile moram,sta cu. Sledeci odlazak cu joj preneti sta je doticni rekao pa da mi kaze njeno misljenje Smile

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Sre Dec 21, 2016 1:59 pm

Jedva čekam da mu napišem da nema pojma
Presvisnuće od besa, oni su jako ponosni na masline, verovatno misle da su ih izmislili
Hvala unapred za feedback.
avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Sre Dec 21, 2016 3:08 pm

Pozdravi ga i ne mora da pise na srpskom,zna se ovde i engleski nego veruj mi da uopste nisam citala odgovor.
Ono sto meni nije jasno i zato pitah je zasto onda nutricionisti insistiraju na spremanju jela na m.ulju?
Evo kod mene u receptima svako jelo pocinje sa dinstati/ispeci (zavisi jelte sta je taj dan na meniju) na maslinovom ulju Smile ali kao sto rekoh ja ga koristim u dinstanju.

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Sre Dec 21, 2016 3:14 pm

Meni kod maslinovog ulja sija lampica da mu termička obrada bitno umanjuje lekovita i nutritivna svojstva, pa se preporučuje da se izlaže visokoj temperaturi kod pripreme hrane.
To sam davno pročitao, a i baka mi je to svojevremeno rekla za ulje koje je lično pravila.
Naravno, ovo ne mora da znači ništa, jer sa razvojem nauke se menjaju i teorije o pripremi hrane.

Eto, raspisao sam se a ništa nisam rekao
avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Batista taj Sre Dec 21, 2016 4:30 pm

Za przeno maslinovo ulje su govorili da je kancerogeno.
avatar
Batista
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2585
Datum upisa : 03.01.2014

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Sre Dec 21, 2016 4:46 pm

Nasla sam zanimljiv tekst na ovu temu Smile

Prženje je jedan od čestih načina pripreme hrane, no njime se dijelom mijenja nutritivni sastav namirnice koja se prži, kao i ulja (masnoće) u kojem se prži. Poznato je da pržena hrana nije najzdraviji izbor, odnosno da je konzumiranje iste jedan od čimbenika rizika razvoja kardiovaskularnih bolesti.

Prilikom pirjanja, pečenja i prženja hrane, ulje se zagrijava do temperatura od oko 180°C. Pri takvim uvjetima važno je poznavati vrstu i sastav ulja koje se koristi za pripremu jela jer nije svako biljno ulje isto.

Zahvaljujući specifičnom sastavu masnih kiselina, maslinovo ulje za razliku od većine drugih često korištenih biljnih ulja ima točku dimljenja na 210°C, znatno iznad temperature pripreme hrane, što ga čini stabilnijim i poželjnijim u odnosu na druga biljna ulja.

Naime, maslinovo ulje u svom sastavu ima manje termolabilnih nezasićenih masnih kiselina koje su prisutne npr. u suncokretovom ili repičinom ulju i upravo ga to čini sve popularnijim izborom kod pečenja i prženja.

maslinovo-ulje

Mit o (pre)osjetljivosti maslinovog ulja

Generacijama se na Mediteranu s maslinovim uljem kuha, peče, prži i začinjava “na hladno”. Neistina da se maslinovo ulje smije koristiti samo pri začinjavanju salata i već pripremljenih jela nastala je iz neiskustva i “gluhih telefona”.

Iako najbolje u svom ekstra djevičanskom obliku, iskustveno i znanstveno je dokazano kako hrana pripremljena na maslinovom ulju ne utječe na rizik od kardiovaskularnih bolesti i u konačnici sadrži manje tvari koje uzrokuju oksidativni stres stanica.

Nutricionistički gledano, ipak je važno naglasiti kako su ljekovita svojstva maslinova ulja najsnažnija kada se koristi hladno ili lagano zagrijano zbog očuvanja niza osjetljivijih komponenti arome i boje, fitonutrijenata i protuupalnih spojeva. Dodatno, ekonomski gledano, maslinovo ulje skuplje je od ostalih biljnih ulja koja se koriste za prženje i pečenje te možda upravo u tome leži dio dezinformacije kako nije pogodno za termičku obradu hrane.

Istraživanje povezanosti prženja na maslinovom ulju i kardiovaskularnih bolesti

Ako se vratimo na prženu hranu i kardiovaskularni rizik, brojne studije idu u prilog upravo maslinovom ulju.

Časopis British Medical Journal, objavio je istraživanje o povezanosti konzumacije pržene hrane i rizika od kardiovaskularnih bolesti. Istraživanje je provedeno u Španjolskoj, mediteranskoj zemlji gdje se za pripremu jela najčešće koriste maslinovo i suncokretovo ulje, a izrazito rijetko masti ili ulja u kojem se već pržila hrana. Ovime je istraživanje postalo još zanimljivije.

Naime, poznato je da maslinovo ulje pozitivno utječe na zdravlje, posebice kardiovaskularnog sustava, no nije se znalo kakav utjecaj ima hrana pržena na maslinovom ulju. Istraživanje je trajalo 11 godina, a provedeno je na 40 757 ljudi, između 29 i 69 godina.

Rezultati su pokazali da se hrana pržena na maslinovom ulju ne može povezati s povećanjem rizika od kardiovaskularnih bolesti. Međutim, hrana pržena na drugim vrstama i većim količinama masnoća te priprema hrane u već korištenom ulju, kao i neumjerenost i jednolična prehrana i dalje se smatraju štetnim za kardiovaskularno zdravlje.

maslinovo-ulje-przenje

Zašto pržiti i peći na maslinovom ulju?

Ako ste ljubitelj maslinovog ulja, izbor je na vama. Neka vas dodatno ohrabri činjenica da hrana pržena na maslinovom ulju nakon konzumacije uzrokuje manji oksidativni stres stanice i upalni odgovor u odnosu na neka druga tradicionalno korištena ulja zbog fenolnih komponenti koje maslinovo ulje sadrži.

Kako u uvjetima visoke temperature nastaju zdravstveno nepoželjni spojevi poput aldehida, ketona i amina važno je razmisliti s kojim uljem pržiti hranu. Maslinovo ulje, s aspekta nutritivne vrijednosti bogato je antioksidansima; karotenoidima, vitaminom E i fenolnim spojevima koji prirodno štite od kisika i visokih temperatura.

Iako je maslinovo ulje nerafinirano i bogato oleinskom, jednostruko nezasićenom masnom kiselinom upravo ga takav sastav čini stabilnim i na visokim temperaturama stoga ne postoji opravdan razlog da se maslinovo ulje ne bi smjelo koristiti za prženje i pečenje.

Zato, tavu u ruke i svinjski ili teleći file ispecite na maslinovom ulju, s tikvicama i krumpirom “na lešo” i salatom od rikule i cherry rajčica: uravnoteženost, raznolikost i umjerenost na tanjuru je servirana!

Izvori:

Guallar-Castillon, P., Rodriguez-Artalejo, F., Lopez-Garcia, E. i sur. (2012): Consumption of fried foods and risk of coronary heart disease: Spanish cohort of the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition study. Brit. Med. J. 344, e363.
Rangel-Zuñiga OA, Haro C, Perez-Martinez P, i sur. (2014): Effect of frying oils on the postprandial endoplasmic reticulum stress in obese people. Mol Nutr Food Res. 20158(11):2239-42.
Fullana A, Carbonell-Barrachina AA, Sidhu S. (2004): Comparison of volatile aldehydes present in the cooking fumes of extra virgin olive, olive, and canola oils. J Agric Food Chem. 11;52(16):5207-14.
Perez C, Lopez de Cerain A, Bello J. (2002): Modulation of mutagenic activity in meat samples after deep-frying in vegetable oils. Mutagenesis. 17(1):63-6.
Perez-Herrera A i sur. (2013): The antioxidants in oils heated at frying temperature, whether natural or added, could protect against postprandial oxidative stress in obese people. Food Chem.138(4):2250-9.
International Olive Coucil: Frying with olive oil
3076  2  

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Čet Dec 22, 2016 12:46 pm

Da li i koliko jedete cveklu?
Meni je to omiljena salata, a osim što je jeftina - veoma je zdrava.
avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Čet Dec 22, 2016 6:00 pm

Mogu da jedem,ali ne pamtim kada sam je jela zadnji put Question mislim da je to bilo proslog leta u restoranu sa drustvom. Dok su svi krkali neka mesana mesa i kojekakve perverzije ja sam jela belo meso i vitaminsku salatu u kojoj bese i gomila cvekle nisam bas bila odusevljena salatom.Bar se muzic solidarisao sa mnom Very Happy Cveklu volim sa belim lukom malo ulja i sirceta,tako mogu.

Na koji nacin je ti konzumiras? Ako imas neki receptic podeli ga Smile

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Čet Dec 22, 2016 6:21 pm

Nemam recept Smile

Iako se preporučuje sveža, ja je najviše jedem kao kupovnu u tegli.
Prošle godine (valjda) sam probao i "ajvar od cvekle", mada mislim da je to bila obična samlevena kupovna cvekla iz tegle. Svejedno, bila je pravo osveženje kao salata uz neko jelo.
Sveža cvekla ima 45 kalorija u 100 grama, što je skoro simbolično.
Sa druge strane, spisak korisnih sastojaka u cvekli je podugačak.
http://www.novosti.rs/vesti/zivot_+.304.html:457659-Cvekla---majstor-za-nas-organizam

Inače, cveklu sam počeo da jedem pre možda desetak godina, pre toga nisam hteo ni da je probam, miris mi je bio čudan.
avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Pet Dec 23, 2016 8:30 pm

Salata od kuvane cvekle se pravi u 13 vrlo jednostavnih koraka:

   Odaberite cvekle približno jednake veličine, kako bi se skuvale za isto vreme. Imajte na umu da onim krupnijim treba više vremena.
   Odsecite listove, ali ih sačuvajte jer ih možete pripremiti sa spanaćem ili brokolijem.
   Ogulite cvekle gulilicom za krompir kako biste odstranili sve nečistoće. Ako ste kupili već očišćene organske onda ih samo stavite pod mlaz vode na 30 sekundi.
   Oprano povrće stavite u šerpu.
   Prelijte vodu preko njih.
   Dodajte kašičicu soli i kašičicu šećera pa dobro promešajte. (ovo je mera za 2 litre vode)
   Stavite šerpu na šporet i podesite na srednje jaku vatru kako bi voda prokuvala.
   Kuvajte zatim na laganoj vatri 15 do 20 minuta. Onim većima će trebati oko 45 minuta da se skuvaju.
   Upotrebite nož da proverite koliko su omekšale. Ako se lako probadaju sklonite ih sa šporeta.
   Izvadite ih iz šerpe i smestite ih u posudu sa hladnom vodom.
   Nakon 5 minuta ih izvadite i protrljajte palčevima kako bi otpala kora.
   Secite ih horizontalno ili u četvrtinu, a možete ih i ispasirati zajedno sa puterom kako biste dobili pire.
   Ovako skuvane ih možete čuvati u frižideru , ili kiseliti za zimnicu.

Salata od cvekle i belog luka je sledeći logičan korak, a evo šta vam je potrebno:

   jedna kuvana cvekla,

   1 kašika balzamiko sirćeta,

   1 seckani čen belogluka,

   10 seckanih listova bosiljka,

   1 kašika sitno seckane žalfije,

   2 kašike feta sira.

Priprema recepta:

Izmešajte sastojke, začinite i salata od cvekle je spemna.


Salata od sveže cvekle recept

Ovako naptavljena salata od cvekle je najzdraviji izbor jer se kuvanjem izgubi dosta hranljivih nutrienata. A što je najbolje, veoma lako se priprema, za svega nekoliko minuta.

Sastojci:

   dve cvekle,

   kašika sitno seckanog svežeg peršuna,

   kašika seckanog belog luka,

   2 kašičice senfa,

   četvrtina kašičice morske soli,

   osmina kašičice bibera.

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Pet Dec 23, 2016 8:31 pm

Ukusna salata sa šargarepom i cveklom

Salata od cvekle i šargarepe se pravi za samo 10 minuta i s njom možete nahraniti čak 6 osoba. Evo šta vam je potrebno:

   sok 1 limuna,

   sok cele pomorandže,

   tri kašike maslinovog ulja,

   so i biber,

   4 velike šargarepe,

   dve Greni Smit jabuke, oprane i iseckane,

   jedna cvekla iz turšije.

Pripremanje salate:

Pomešajte limunov i pomorandžin sok, maslinovo ulje i začine u velikoj činiji. U blenederu iseckajte cveklu, šargarepu i jabuku a zatim im dodajte citrusni dresing. Šargarepa u ovoj salati će dodatno očistiti vaš organizam od toksina, poboljšaće vaš vid i očistiće vam jetru.
Salata od cvekle i piletine ostavlja bez daha

Još jedan izvanredan recept, za njega biće vam potrebni sledeći sastojici:

   kilogram i po pilećeg filea,

   so i biber,

   pola šolje soka od pomorandže,

   2 kašike maslinovog ulja,

   200 gr kuvane cvekle,

   2 crvene iseckane jabuke,

   1 šolja semenki nara.

Priprema salate:

Skuvajte piletinu u vodi a zatim je tanko isecite. Na veliki tanjir poređajte cveklu iseckanu na kolutove i prelijte je mešavinom pomorandže, ulja soli i bibera. Preko toga poređajte piletinu, jabuke i nar. Čestitamo vaša salata sa cveklom i piletinom je spremna za posluženje.

Odlična kombinacija cvekla sa pavlakom

Potrebni sastojci:

   4 srednje glavice cvekle,

   puna čaša pavlake,

   2 kašike belog luka u prahu,

   kašičica soli,

   1 kašičica šećera,

   jedna kašičica balzamik sirćeta.

Postupak pripreme:

Cvekle najpre umotajte u foliju pa ih pecite u rerni na 200 stepeni oko 50 minuta. Kada se ohlade nežno im uklonite koru. Sve sastojke izmešajte u posudi i dobićete sos, koji možete čuvati u tegli u frižideru. Salata od cvekle i pavlake malo koga ostavlja ravnodušnim, izuzetno je ukusna. Najbolja je kad se služi hladna.



Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Makarije taj Pet Dec 23, 2016 8:42 pm

Ovde me seci ako ne probam da napravim salatu od cvekle po tvom receptu.
Ako me ne bude bilo duže vreme, izbrišite ovaj recept iz teme Smile
avatar
Makarije
Banovan
Banovan

Broj poruka : 1379
Datum upisa : 13.12.2016
Lokacija : Z-moon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Hypnosis_ taj Pet Dec 23, 2016 9:23 pm



jao bre,bas si neki Javi utiske obavezno.

Hypnosis_
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2027
Datum upisa : 18.11.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ishrana-saveti

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu