Navigacija
 Portal
 Forum
 FAQ
Ko je trenutno na forumu
Imamo 42 korisnika na forumu: 0 Registrovanih, 0 Skrivenih i 42 Gosta :: 2 Provajderi

Nema

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 309 dana Pon Jan 09, 2012 11:51 pm
Zadnje teme
» Džudi i njeno pisanije
Danas u 1:58 am od Davidova

» Sanjanje ...
Danas u 1:29 am od Davidova

» Ћирилица
Danas u 1:07 am od Davidova

» Već viđeno (deja vu)
Danas u 1:05 am od Džudi

» Look dana
Danas u 12:55 am od Davidova

» Misli ili rečenice koje su vas dotakle
Danas u 12:41 am od Davidova

» Skupštinske rasprave
Juče u 11:49 pm od Davidova

» Peščanik - analiza dnevnih događanja
Juče u 8:14 pm od Brave Heart

» Filmske novosti...
Juče u 7:20 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta astronomije...
Juče u 7:15 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta IT-ja (softver, hardver i...)
Juče u 6:54 pm od Brave Heart

» Corax - slika današnjice
Juče u 5:33 pm od Brave Heart

» Da je novac - osoba kako bi ga opisali.. ?!
Sre Nov 22, 2017 10:15 pm od Davidova

https://s30.postimg.org/9t5o9ultt/weather2umbrella.jpg
Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga


Muzika

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

09062014

Počalji 

Muzika




za avramovu posto je izrazila zelju za jos nekim od pomenutih 127...

muzika je najkompleksnija filozofija od svih znanih... to znachi da je stupanj percepije pri njenom stvaranju obrnuto proporcionalan zdravoj logici i racionalizmu... umetnost nam pokazuje da manje vishe danas svako moze da se bavi nekom formom iste i postaće ono što reche andy warhol.... poznat i slavan makar na jedan tren... da li je to svrha umetnosti, da se omasovi i da se izgubi filozofska crta stvaraoca u njoj samoj ne znam ni sam... ali znam da danas mnogi ljudi nauce da pisu iako nisu nikad pisali.... mnogi nauce da slikaju iako nisu nikad drzali cetku i impregnirali lanenim uljem.... filmom se bavi svaka shusha i kao sto rece ejzenstajn uporno dokazuju suprotnost stvaralachke genijalnosti.... svako danas moze da se bavi sa bilo kojom umetnoscu ukoliko ne dokaze suprotno. to je ubedljivo i najistancanije kod muzike. jer, moze neko da napravi rez skalpelom po platnu i da kaze ja sam genije, da napravi performans lezeci go na ekserima u sred tate galerije i da kaze ma ja sam bog.... moze kopirati i kolorisati stare filmove i to predstaviti kao novi kultni stil u transkripciji izraza mladog i nadasve modernog umetnichkog narashtaja... ali ozbiljnom muzikom se definitivno ne moze baviti bilo ko..... nije stvar samo uciti skale i kadence, znati stilove i pravce, transformisati izraz shodno vremenu u kom zivis i stvaras, vec moras da budesh filozof, duboko posvecen ako zelis da stvorish neshto veliko.... ako to nisi, nikad ne mozes postati jedan sibelius, rachmanjinov ili pak cage.... svako muzicko delo, bilo ono vise ili manje kompleksno odise filozofijom shvatanja zivota i duboke filozofske dileme autora.... od barokne svecanosti hendlove muzike na vodi do shubertove patnje sa triom iz opusa 100... ne moze se biti leprsav kao npr. list a i istovremeno vojnicki strog kao mahler sa svojim sturmisch bewegt-om... filozofija zivota i filozofija smrti. rachmanjinov je na samrti filozofski podigao ruke prema virtuelnom nebu lezeci u jeftinom bolnichkom krevetu i samo rekao...moji prsti.... najveci od najvecih, wolfgang je filozofski shvatao dolazak sudnjeg chasa u confutatis-u ali je zadrzao i krajnje distanciranu nadu u feniksovo vaskrsnuce u lacrimosi.... to ne moze nijedna umetnost ili ako moze jako su retki primeri... ne moze ni mikelanđelo ma koliko se upinjao da nam pokaže da posle njega nece biti ništa vrednije oslikano.... ne moze ni najveci filozof među rediteljima pokojni stenli kubrik kao ni najveci nash poeta vasko popa ili pak crnjanski...znachi muzika je vrh...bozhanski i ljudski, u njoj se ogleda sve, od nasheg radjanja zivljenja, smrti i uskrsnuca..... bilo da je antichka, srednjevekovna ili savremena.... mozemo je posmatrati sa raciom ili apstraktno, emprijski ili sa dozom kriticizma trazeci u njoj analogije monizma ili pluralizma ... sve mu uvek dodje na isto. zato neki kazu da je ona kosmichka i efemerna onog trena kad je nastala u geniju...i istovremeno vecna za nas ostale kojima je data u nasleđe.
avatar
Konkubinac
Radoznali član
Radoznali član

Broj poruka : 389
Datum upisa : 11.05.2014

Nazad na vrh Ići dole

Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

Muzika :: Komentari

avatar

Počalji taj Pon Jun 09, 2014 8:54 am od madam mim

to znachi da je stupanj percepije pri njenom stvaranju obrnuto proporcionalan zdravoj logici i racionalizmu...

Nisam razumela ovo. Ako se tu misli da se stvaraocu 'javilo', pa je on samo medij nekakve 'božije iskre', onda to nije baš tačno. To je romantičarsko viđenje "genija". Svi su oni, i Rahmanjinov, i List, i Bah, i Betoven, i Kejdž i svi ostali bili vrlo racionalni u stvaranju. I svi oni (sa izuzetkom Mocarta, on je jedinstven u tom smislu) su mukotrpno radili na doradama i preradama svojih dela (o čemu svedoče brojne skice kompozicija iz privatnih kompozitorskih arhiva). Naravno da je uvek bitna inspiracija, ali je proces komponovanja istovremeno proces ispoljavanja veštine, osmišljavanja forme, itd
Svi su oni imali svoje slabe tačke, na kojima su svesno (dakle racionalno) radili: recimo, List je bio svestan svojih slabih kontrapunktskih veština, pa je učio tako što je prepisivao Bahove fuge, a onda je, kada je mislio da je savladao tehniku, napisao svoju Fantaziju i fugu na b-a-c-h- motiv...

Nazad na vrh Ići dole

avatar

Počalji taj Pon Jun 09, 2014 10:47 am od Konkubinac

kad sam ga postavio red je da odgovorim iako retko kad odgovaram....

umetnicima o kojima sam govorio se uvek prvo "javilo" pa su tek onda definisali formu... iskra necije genijalnosti se ne ogleda toliko u zanatu koji moze svako malo vise uporan da savlada sto je najbolji dokaz  danasnja tehnicka virtuoznost najveceg broja kosookih reproduktivnih umetnika lisenih razumevanja sustine i vremena u kome je kompozitor stvarao. da bi delo imalo u sebi "dushu" moraju se savladati mnoge stvari koje nemaju blage veze sa racionalizmom struke.... digresija, ne moze niko postati virtuoz na violini ako nije prosao kafanu i svirao sa ciganima, uzmi primer po meni najveceg - jashe hajfeca. znaci forma iracionalne virtuoznosti gde je improvizacija upravo ono sto rekoh, obrnuto proporcionalna naucenom, racionalnom i dogmatski sterilnom.

covek se uci dok je ziv  a umetnik se ne uci jer se umetnik radja. umetnik inspiraciju nalazi svuda oko sebe, na mestima gde obican covek vidi samo dve dimenzije jednim okom umetnik gleda sa oba. umetnik sa "bozijom iskrom"  oko sebe ne gleda samo ocima, on u mizanscenu najveceg umetnickog dela koje se zove priroda nalazi otelotvorenje i dubinu kosmosa koji nosi u sebi i svom stvaralastvu. to je imperativ da bi razumela necije stvralastvo. sve ostalo je samo tehnika.

svaki umetnik, veliki pogotovo, ima skale i amplitude stvaralackog i rusilackog pri kreativnom procesu, kompozitor se tu ne razlikuje nimalo od slikara, vajara, knjizevnika ili reditelja.

list nije samo prepisivao, jer list nije megatrendov kadar, polifoniju ne mozes jednostavno prepisati vec je mozes samo prilagoditi i u njoj naci inspiraciju, ili kako kazes nedostajucu izrazajnu formu posto kontarpunkt nije deo samo fuge vec kontrapunkt moze biti i pecat necijeg zivljenja.... tesko da bi kejdzu obozavateljke bacale donji ves na binu kao sto su radile listu kad je virtuozno solirao. 

mislim da nisi razumela poentu mog bloga, blog nije o stvaranju ovog ili onog kompozitora, jer mahler nije pisao samo u sturmish bewegt maniru vec je imao ne retko i romanticarske adadjeto faze  kao u petoj, poenta je u konceptu umetnosti i zanosu koji ona izaziva i koji retko koja umetnost moze dati u toj meri kao sto nam umetnicka muzika daje.

a posto sam duhom romanticar, za odjavu chausson....

Nazad na vrh Ići dole

avatar

Počalji taj Pon Jun 09, 2014 1:14 pm od madam mim

mislim da nisi razumela poentu mog bloga, blog nije o stvaranju ovog ili onog kompozitora, jer mahler nije pisao samo u sturmish bewegt maniru vec je imao ne retko i romanticarske adadjeto faze kao u petoj, poenta je u konceptu umetnosti i zanosu koji ona izaziva i koji retko koja umetnost moze dati u toj meri kao sto nam umetnicka muzika daje.

O, da, razumela sam poentu. Samo mi se učinilo da potcenjuješ tehničko znanje koje su svi oni imali i koje im je omogućilo da izraze tu ideju.
Kejdžu, doduše, nije bilo potrebno nikakvo kompoziciono-tehničko znanje za kultnu kompoziciju 3' 33'' tišine za klavir (što ne znači da čovek nije i te kako potkovan znanjem). Svi su oni učili i usavršavali svoje znanje, a onda u nekom trenutku prevazilazili naučene norme... I, da ne bude nesporazuma, ja se slažem da bez ideje, bez vizije, bez inspiracije i 'božije iskre', to sve ostaje na nivou tehnike. Ali ni iz 'iskre' ne nastaje umetničko delo, bez odgovarajućeg tehničkog znanja. Virtuozitet je posledica i mukotrpnog vežbanja (ali i znanja različitih tehnika i različitih žanrova, kao kod Hajfeca). Oda radosti je trivijalna pesmica, sama po sebi, ali je Betovenova imaginacija potpomognuta izvanrednim tehničkim znanjem proizvela Devetu...

Možda smo mi ostali 'nišči duhom' i ne kapiramo umetnost, ali se nije ona džabe objašnjavala, još od starih Grka, terminom "techne".

Nazad na vrh Ići dole

avatar

Počalji taj Pon Jun 09, 2014 2:23 pm od Avramova

Konkubinac   

Pošto sam u velikoj gužvi koja me ograničava za jedan pristojan post, ostaviću misao Bodlera koji je u samo jednoj rečenici o muzici rekao sve.

"Muzika je najsugestivnija umetnost preko koje se dospeva u idealno područje čiste lepote"

____
125

Nazad na vrh Ići dole

avatar

Počalji taj Pon Jun 09, 2014 4:19 pm od Konkubinac

madam mim ::
mislim da nisi razumela poentu mog bloga, blog nije o stvaranju ovog ili onog kompozitora, jer mahler nije pisao samo u sturmish bewegt maniru vec je imao ne retko i romanticarske adadjeto faze  kao u petoj, poenta je u konceptu umetnosti i zanosu koji ona izaziva i koji retko koja umetnost moze dati u toj meri kao sto nam umetnicka muzika daje.

O, da, razumela sam poentu. Samo mi se učinilo da potcenjuješ tehničko znanje koje su svi oni imali i koje im je omogućilo da izraze tu ideju.
Kejdžu, doduše, nije bilo potrebno nikakvo kompoziciono-tehničko znanje za kultnu kompoziciju 3' 33'' tišine za klavir (što ne znači da čovek nije i te kako potkovan znanjem). Svi su oni učili i usavršavali svoje znanje, a onda u nekom trenutku prevazilazili naučene norme... I, da ne bude nesporazuma, ja se slažem da bez ideje, bez vizije, bez inspiracije i 'božije iskre', to sve ostaje na nivou tehnike. Ali ni iz 'iskre' ne nastaje umetničko delo, bez odgovarajućeg tehničkog znanja. Virtuozitet je posledica i mukotrpnog vežbanja (ali i znanja različitih tehnika i različitih žanrova, kao kod Hajfeca). Oda radosti je trivijalna pesmica, sama po sebi, ali je Betovenova imaginacija potpomognuta izvanrednim tehničkim znanjem proizvela Devetu...

Možda smo mi ostali 'nišči duhom' i ne kapiramo umetnost, ali se nije ona džabe objašnjavala, još od starih Grka, terminom "techne".


kako da podcenjujem tehnicko znanje kad je bez njega nemoguce odsvirati ili napisati nayebeniju i najprostiju kadencu   nije umetnicka muzika apstraktno slikarstvo....

kako objasniti prosecnom narodnjackom glasacu likovnu poeziju poloka ili vec pomenutu kejdzovu.... umetnost brise granice izmedju trocifrenih i dvocifrenih iq-a... ako je neko delo toliko sadrzajno da svojom strukturom moze izazvati uzburkane emocije tom pomenutom glasacu iz neke leve pripizdine oli mozda iz kruga dvojke ako je avanzovao, umetnik je postigao cilj, ako mu je to bio cilj...  da li umetnik uopste ima neki cilj predmet je posebne diskusije, jer to je najveca zabluda dela kritickih manjina koji analiziraju ili studiraju neciju duhovnost i donose naprasne sudove cesto bez poznavanja osnovnog zanata o kom pricas.

umetnik stvara samo radi sebe, onaj koji je hiperproduktivan a nije barokni tip ko napr. johan, taj u umetnosti vidi nesto sasvim drugo no sto je njen primarni cilj... i zato kad ponekad zapitas omiljenog umetnika ko mu je uzor, nemoj se iznenaditi ako ti odgovori nesto sto cete zacuditi jer neces moci da spojis nespojivo...

umetnici su svet za sebe, njihov duh i apstrakcija ovozemaljaskog racija su tek ovlas razumljivi, mozda samo drugim umetnicima ili onima koji su dobili taj beleg rodjenjem i nekonstruktivno ga arche kao publika.

Nazad na vrh Ići dole

avatar

Počalji taj Pon Jun 09, 2014 9:41 pm od Konkubinac

Avramova ::Konkubinac   

Pošto sam u velikoj gužvi koja me ograničava za jedan pristojan post, ostaviću misao Bodlera koji je u samo jednoj rečenici o muzici rekao sve.

"Muzika je najsugestivnija umetnost preko koje se dospeva u idealno područje čiste lepote"

____
125
slazem se... prigodna ilustracija ispod, malo morbidna ko zna malerov zivot ali sa gradacijom tuge koja se ne da iskazati stihovima ma kako oni bili prezentovani od kirsten flagstad koja je umela najvernije da oslika njegov pakao i svetlo.... pozdrav... i nema vise, samo zbog vas sam ovo ispisao.

Nazad na vrh Ići dole

Počalji  od Sponsored content

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu