Navigacija
 Portal
 Forum
 FAQ
Ko je trenutno na forumu
Imamo 38 korisnika na forumu: 0 Registrovanih, 0 Skrivenih i 38 Gosta :: 2 Provajderi

Nema

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 309 dana Pon Jan 09, 2012 11:51 pm
Zadnje teme
https://s30.postimg.org/9t5o9ultt/weather2umbrella.jpg
Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga


O ljubavi i ljubavnicima

Strana 2 od 2 Prethodni  1, 2

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Fraya taj Uto Mar 08, 2011 2:24 pm

Gospodin Ninković i svastikin but

Uprkos svemu tome, mi ne odustajemo od predubeđenja da smo izuzetni ljubavnici. To je kod nas izazvalo pojavu ljubavnika kao posebne socijalne kategorije, sa kojom se još Nušić sprdao u “Gospođi ministarki”. Ali, po modelu njegovog Ninkovića i danas se vladaju mnogi ovdašnji ljubavnici na glasu.
Taj “srpski ljubavnik” dobio je vremenom i svoju ekskluzivnu terminološku oznaku: švaler. Etimolozi svakako znaju pravo poreklo ove reči, ali ona nije usvojena žargonska zamena (mada je deo tradicionalnog žargona) za izraze koji, u drugim jezicima, označavaju pasioniranog osvajača ženskih srdaca. Ona u sebi, iako isprana od duge upotrebe, još sadrži štih opscenosti, golicljivosti, ali nadasve čaršijskog naklapanja.
Jer, švaler je tipična srpsko-građanska pojava (preuzeta kasnije u komunistički “sistem vrednosti”), koja, u jednom do tada patrijarhalnom, seljačkom društvu, oličava “moderni” spoj tradicionalnog poverenja u nacionalne seksualne predispozicije i težnje ka “jevropskoj emancipaciji”.
Otuda je švaler vremenom postao delatnik u oblasti “društvenih aktivnosti”. Naime, švaler deluje “u javnosti”, želeći da se dopadne drugima, najpre sebi sličnima, ali i “generalnoj publici”, od koje očekuje adekvatno priznanje, status i ugled.
Tako je, u svetlu tog imperativa, paradigmatični protagonista srbo-švaleracije, taj “društveni laf”, lišen gotovo svega što je oličavalo velike heroje iz erotske istorije ili junake čuvenih pornotopija.
On nije ni nalik Don Žuanu, koji je izazivao smrt i Boga, nalazeći u erosu najsigurniji put ka tanatosu. Niti je nešto poput Kazanove, koji je težio da se dopadne samom sebi (bio je, inače, neviđena rugoba), sasvim ravnodušan prema okolini. A sigurno se ne treba zamajavati traženjem njegove eventualne srodnosti sa “božanskim markizom” De Sadom, žrtvom građanske revolucije: jer, naš švaler nema erotskog ideala, njemu je strana svaka “filozofija u budoaru”, on je lišen seksualne mašte, nije “nastran”, njegov pojam “perverzije” se graniči sa usedeličkim zgražavanjem.
Jedino se bavi zavođenjem, no na način čija bi nakaradna “otuđenost” sigurno užasnula Bodrijara. To je opredeljenje bilo izloženo istoj onoj obrnutoj evoluciji kao čitav naš tanušni građanski stalež, postavši konačno degenerisana pojava, čije se oblikovanje, intenzivirano u vreme komunističke devastacije, danas dovršava unutar sveopšte kič-emanacije jednog podivljalog društva.
Otuda i za naše “zavođenje”, koje to nije, postoji adekvatan izraz – barenje. Žena je, u psihološkoj ravni švalerisanja, na planu seksualnog infantilizma, izjednačena sa zglavkarima ili korenastim povrćem. Gorka ironija je možda u tome da je ovo podneblje zapamtilo primere mnogih slavnih ljubavnica i kurolomki. No, bilo kako bilo, barenje se uglavnom vrši parodijom “magije ekstrema” (tip takozvanog “švalera za šankom”) ili, znatno češće, uz pomoć profanih statusnih simbola.
U novije vreme to je simbolično kombinacija “tri P” – pištolj, pajero, pejdžer (četvrto P je “zbarena” plavuša) – a objekat tog procesa, budući obaren kao jastog u vreloj vodi, nema “upotrebnu (seksualnu) vrednost”, nego se i on, kako vidimo, pretvara u statusni simbol, oličen tzv. “reckom”.
Seks je za srpskog švalera zapravo mučna nužnost, i on bi ga se rado odrekao samo da može. Svojevremeno je, pre desetak godina, među takvima sa oduševljenjem prihvaćeno “teorijski obrazloženo” tvrđenje da je i zaustavljanje na oralnom seksu takođe legitimno za “udaranje recke”.
Bil Klinton je, u tom smislu “srpski švaler”, s tom razlikom da je lagao tek posle oralnog seksa. Danas se u švalerskim krugovima ozbiljno razmišlja i o tome da se “ručnoj manipulaciji” od strane partnerke prida isti status, već znan kao “viagra light”.
Ovo proističe otuda jer je, u njenom prevashodno društvenom (dakle, poželjnom) određenju, osnovna karakteristika “srpske švaleracije” pokazivanje. Naš ljubavnik ima prevashodno obavezu da svoje “trofeje” šeta po kafanama i klubovima, da ih “pokazuje” na svim mestima gde se okuplja i kreće tzv. elita, sav taj prazilučki džet-set. Barenje nije uvod u seks, nego u trač. Postoji razumna sumnja da li u pojedinim švalerskim slučajevima do seksa uopšte i dolazi. On sve više postaje “verbalna kategorija”.
Kako to kaže Filip Kaufman, reditelj filma “Henri i Džun”, koji je priča o vezi pisca “Rakove obratnice” Henri Milera i “kobne svetice” Anais Nin, ljudi ne pričaju toliko o seksu po kafićima da bi (“napaljeni”) otišli u krevet, nego odlaze u krevet kako bi imali o čemu da baljezgaju po kafićima.
Pravilo “ko ne prijavi, ne računa mu se” zato je glavno u vrednosnoj nomenklaturi srbo-švaleracije. Sve te “prijave” su, sa stanovišta govora o seksu, u smislu prevođenja erosa u jezik, savršeno beznačajne, lišene relevantnog iskustvenog naboja, te su slične jedna drugoj kao jaje jajetu: “ubio sam je od k....” – to je najviše što naš švaler zna da ispriča o svojim burnim krevetskim noćima.
Vratićemo se toj temi.
Šta ženske piju?
Ali, “društveni uticaj” (srpskih) švalera je neosporan.
Zahvaljujući svom političkom statusu, svom društvenom pedigreu, oni su davno postali neprikosnoveni arbitri “erotskog ukusa”: ono što oni “šetaju”, to je “u modi”. Ta bi se njihova predvodnička dominacija mogla podneti i uprkos svoje vašarske nametljivosti da se zasniva na fizičkim (telesnim) predispozicijama poželjnog ženskinja, na promociji određenih “seks simbola”. Jer, ništa ne smeta ako su jedne sezone velike grudi afrodizijačnije od dugačkih nogu. Sledeće neka bude obrnuto.
Ovo podneblje je, uostalom, čuveno po raznovrsnosti lepote svojih devojaka. Izbor modela, veličine i dezena je ovde gotovo neograničen. Sve što se poželi, naći će se.
Na nesreću, švaleri su samo jedan od izraza naše opšte pervertiranosti, kroz koju se emaniramo duž čitavog ovog veka. Oni, kao “društveni promoteri”, svojim “oscilacijama ukusa”, umesto erotskih ideala afirmišu statuse, zanimanja, određeni (trenutno poželjni) “položaj žene u društvu”.
Kod njih nikada nisu “u modi” plavuše ili sisate, one sa dugim nogama ili čvrstog dupenceta, nimfomanke ili “spolja led, unutra vatra”, već se, od prilike do prilike, poželjnost vezuje za glumice, pevačice, manekenke, novinarke: status je seksi. Otuda mnoge lepe zubarke ostaju neudate. Nikako da na njih dođe red. Erotska istorija našeg društva može biti napisana samo po “vrstama delatnosti”.
Ako je već tako, onda je jasno kako su, posle onog rata, prvo u modi bile drugarice. Nisam pouzdani svedok za opisivanje tog “seks simbola”. Sećam se samo kao kroz maglu da su drugarice nosile čizme i muške žakete; neke su imale revolver, a neke brkove. Sve su govorile “debelim glasom” kao provincijski glumci. Novija istoriografska dela kažu da je ispod bilo nešto sasvim drugo, to jest – vruće. Drugarice su na beogradsku (erotsku) scenu stigle iz dva pravca: neke su došle liftom, spustivši se njime iz salona svojih trulih buržoaskih predaka, dok su druge došle iz šume, kao pratilje pobednika. Četrdeset i osme većina ih je otišla na more, da se više nikad ne vrate na tron poželjnosti. Neke su, priča se, ostavile memoare. Jednom će izaći u tvrdom povezu.
Upražnjeno mesto zauzele su balerine. To je bio jedan od najčudnijih fenomena posleratnog seks-života. Jer, balerine su kao “seks simbole” izneli na glas švaleri-generali i državno-partijski rukovodioci (i ti takođe švaleri), za koje je, do tada, vrhunac umetnosti bilo gluvo zavičajno kolo. Otuda ova promena ukusa poželjnosti za krevet i nesanicu nije prošla bez određenih političkih lomova.
Milovan Đilas je o tome napisao svoje možda najbolje delo “Anatomiju jednog morala”. Doduše, u toj žestokoj crvenoj melodrami radilo se o balerininoj sestri, jednoj glumici (plus komandant proleterske brigade) i, mada je slučaj bio istinit, “iz života”, čitava priča bila je (što se kaže) paradigma situacije u kojoj su balerine, bez svoje volje, uglavnom “po direktivi” ili nekom drugom silom, postale crv u mekom tkivu našeg revolucionarnog morala. Hoću da kažem – davale su mu pikantni ukus. A ukus se – nema šta – razvijao: stilski nameštaj, ljubav prema filateliji i starom oružju, dela dekadentne umetnosti (obično trajno uzeta na revers iz nekog muzeja), persijski tepisi i šampanjac. Po Đilasu, to je bio dokaz stvaranja nove klase, kojoj je posvetio mnoge svoje kasnije knjige i nekoliko godina robije.
Mora se, na ovom mestu, dodati i to da “slučaj beogradskog baleta” nije, u prvi mah, imao većeg uticaja na masovan ukus. Taj je uticaj ostvaren tek kasnije, kada je strast ka balerinama sa generala prešla na švalere-intelektualce. Elem, generali su našoj inteligenciji pokazali pravi put.

avatar
Fraya
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2139
Datum upisa : 19.04.2010
Lokacija : suncana strana sokaka

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Dotore taj Uto Mar 08, 2011 6:18 pm

Inace, meni licno rec preljubnik lici na neki izraz iz nekog zakona,
pravnog akta, jer u principu i ne postoji zenski rod od tog, ali
ni glagol. Pusti ti te reci gde postoji samo imenica i muskarac.

Inače reč preljuba se kao jedna od Božijih zapovesti u formulaciji"Ne čini preljube" nalazi u Bibliji(madaimajedangrafit kada lik piše)

Najviše volim 7. Božiju zapovest: Ne čini pre Ljube
Ljuba
::

A sad glede gender issue proGlema,ako su mogli ženskog psihologa da nazovu psihološkinja (uvek crknem od smeha kad čujem to) zašto onda ženu koja čini preljubune bismo mogli zvati preljubnica (što je inače reč slovenskog porekla, i ne mora svaki preljubnik da bude kavaljer, ima tu seljobera vazda )

I da li npr u engleskom postoji podela na loverA i loverkinju,ili su lovers i jedno i drugo? Čula žaba da se konji kuju pa podigla nogu, pa su onda rešili da osakate srpski jezik tim polnim sranjima. Fala za objašnjenje, ali što bismo koristili stranu reč, ako već imamo svoju?
avatar
Dotore
Napredni član
Napredni član

Broj poruka : 937
Datum upisa : 17.10.2010
Godina : 40

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Avramova taj Uto Mar 08, 2011 6:50 pm

Burla :: ..., ali što bismo koristili stranu reč, ako već imamo svoju?

Tako je!

____________________________________________________________________________________
Πάντα ῥεῖ
Метнуше замку ногама мојим и стегоше душу моју,
ископаше преда мном јаму и сами падоше у њу. (Псалм Давидов, 57.6)
avatar
Avramova
Legendarni član

Broj poruka : 69583
Datum upisa : 07.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Fraya taj Uto Mar 08, 2011 7:31 pm

Nema tako adekvatne reci za te brakolomce ni u nemackom jeziku.

Koji se izraz koristi kod nas u zakonodavstvu za te brakolomce?
Preljuba ili ne daj Boze obljuba
avatar
Fraya
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2139
Datum upisa : 19.04.2010
Lokacija : suncana strana sokaka

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Avramova taj Uto Mar 08, 2011 8:26 pm

Ma Fraya, kao da se sud bavi preljubnicima. Imamo pravo da ih nazovemo kako hoćemo. Švaleri ili preljubnici, potpuno je svejedno ali nije svejedno što ih ima ili jeste, vrag bi ih znao.

____________________________________________________________________________________
Πάντα ῥεῖ
Метнуше замку ногама мојим и стегоше душу моју,
ископаше преда мном јаму и сами падоше у њу. (Псалм Давидов, 57.6)
avatar
Avramova
Legendarni član

Broj poruka : 69583
Datum upisa : 07.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Dotore taj Sre Mar 09, 2011 5:51 pm

Fraja, Preljuba se nalazila u starom Zakonu o braku i porodičnim odnosima,
po novom zakonu nije sakncionisana.
Što se tiče obljube, ona se prevashodno upotrebljava u krivičnom pravu i uglavnom označava koitus koji je zabranjen u zakonskom smislu.

avatar
Dotore
Napredni član
Napredni član

Broj poruka : 937
Datum upisa : 17.10.2010
Godina : 40

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Fraya taj Sre Mar 09, 2011 6:46 pm

Ma zezala sam se za obljubu, znam sta znaci.

Nego sam pitala da li se u nasem zakonodavstvu koristi izraz
preljuba ( recimo kod razvoda braka) ili brakolomstvo?
avatar
Fraya
Profi član
Profi član

Broj poruka : 2139
Datum upisa : 19.04.2010
Lokacija : suncana strana sokaka

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Nova clanica taj Pet Mar 11, 2011 10:25 am

Nego sam pitala da li se u nasem zakonodavstvu koristi izraz
preljuba ( recimo kod razvoda braka) ili brakolomstvo?

Mozda se i koristi ali ko se josh zbog preljube razveo??
avatar
Nova clanica
Radoznali član
Radoznali član

Broj poruka : 208
Datum upisa : 02.11.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: O ljubavi i ljubavnicima

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Strana 2 od 2 Prethodni  1, 2

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu