Navigacija
 Portal
 Forum
 FAQ
Ko je trenutno na forumu
Imamo 22 korisnika na forumu: 1 Registrovan, 0 Skrivenih i 21 Gosta :: 2 Provajderi

Tomtom

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 309 dana Pon Jan 09, 2012 11:51 pm
https://s30.postimg.org/9t5o9ultt/weather2umbrella.jpg
Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga


Zaštitite se od sunca pomoću ovih namirnica

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Zaštitite se od sunca pomoću ovih namirnica

Počalji od slavena taj Čet Jun 21, 2012 11:50 pm

Zaštita od sunca ne mora da bude samo spoljašnja. Konzumiranjem određenih namirnica koje su bogate antioksidansima povećavate svoj zaštitni faktor i iznutra.



Biljke proizvode različite antioksidanse kako bi zaštitile svoja tkiva i ćelije od oštećenja zbog izlaganja vrućini, svetlosti, atmosferi i drugim spoljašnjih uticaja. Kada hranom unosimo te antioksidanse biljnog porekla, od negativnih spoljnih uticaja štitimo ćelije celog tela, uključujući i našu kožu. Ove namirnice, pogotovo one intenzivne boje, pomažu u smanjenju oštećenja na koži nastalih uslijed izlaganja štetnom UV zračenju.

Paprike

Crvene, zelene, narandžaste i žute paprike svoju boju duguju prirodnim pigmentima – kartenoidima, antioksidansima koji pomažu u stvaranju vitamina A i štite ćelije kože jačajući lipidne membrane koje ih okružuju.

Šargarepa

Zbog visokog sadržaja beta-karotena, antioksidansa koji dokazano deluje u zaštiti kože od štetnog uticaja ultraljubičastih zraka, konzumacija šargarepe štiti kožu za vreme izlaganja suncu.

Dinja

Dinje takođe duguju svoju intenzivnu boju zaštitnim pigmentima karotenoidima. Osim što je vrlo ukusna, dinja učinkovito štiti naš organizam od sunca.

Paradajz

Prirodni antioksidans, pigment likopen, daje karakterističnu crvenu boju zrelom paradajzu. Ovaj antioksidans poznat je po zaštitnom delovanju na prostatu i smanjenju rizika od razvoja raznih bolesti ove žlezde. Kao i drugi antioksidativni sastojci hrane, likopen takođe štiti ćelije kože za vreme izlaganja suncu.

Lubenica

Lubenica takođe obiluje likopenima, koji su zaslužni za njenu crvenu boju. Osim što pružaju osveženje za vreme letnih vrućina, rehidriraju telo, štite i rashlađuju i ćelije kože kad im je to najpotrebnije.

Kakao

Kakao je nakon vode verovatno najzdraviji sastojak kojeg možete staviti u usta. Sadržava 712 različitih jedinjenja od kojih većina ima antioksidativno delovanje i pomaže u zaštiti od sunca. Flavonoli u kakau pružaju učinkovitu zaštitu srca, smanjuju rizik od srčanog udara i regulišu krvni pritisak. Isti sastojci pomažu u jačanju ćelija kože.

Plavo i ljubičasto bobičasto voće

Ljubičasti pigment antocijanin koji sadrže borovnice, vrna ribizla, brusnice, kupine i maline, jedan je od najmoćnijih prirodnih sastojaka za zaštitu celog organizma. Pomaže u smanjenju rizika od mnogih hroničnih i degenerativnih bolesti i pružaju odliičnu zaštitu od sunca.

Meni je ovo bas interesantno, ako imate da dotate nesto, izvolite... Saveta nikad dosta!
avatar
slavena
Legendarni član

Broj poruka : 19245
Datum upisa : 06.04.2010
Lokacija : sever

Nazad na vrh Ići dole

Re: Zaštitite se od sunca pomoću ovih namirnica

Počalji od Loreal taj Sre Feb 27, 2013 3:26 pm

Priprema za sunčanje

Osobe koje pate od "alergija na sunce" bi se trebale postepeno izlagati sunčevu zračenju i svakako kožu dobro pripremiti na takvu agresiju. To se postiže raznovrsnom prehranom s posebnim naglaskom na voću i povrću koje je bogato antioksidansima. Najvažniji za kožu su sigurno vitamini A, C, E, fitokemikalije-flavonoidi, polifenoli, antocijani..., te famozni beta karoten toliko često preporučivan kao priprema za sunčanje.

Beta karoten

Ono u čemu se najviše griješi je doza i duljina uzimanja pa se mnogi alergičari razočaraju kad nakon potrošenih novaca učinak ipak izostane.

Beta karoten treba uzimati u prirodnom obliku zajedno sa ostalim karotenoidima (jer je tako najefikasniji) u dozi od 30mg (50000 IU) dnevno tokom 12 tjedana da bi se polučio iole značajniji efekt zaštite od opekotina i famoznih alergija.

To se postiže uzimanjem suplemenata prehrani koji sadrže prirodni beta karoten dobiven najčešće iz algi ili mrkve ili povećanim unosom namirnica bogatih beta karotenom poput manga, lubenice, marelice, špinata, brokule, buče, a posebice mrkve (100g mlade mrkvice može sadržavati i do 15000 IU beta karotena!).

Važno je ponoviti da velike doze beta karotena mogu povećati rizik od raka pluća kod pušača i kod oboljelih od azbestoze! Nadalje, visoke doze beta karotena mogu smanjiti razinu vitamina E u krvi pa ga je potrebno dodatno unositi (najbogatiji prirodni izvor je hladno prešano i nerafinirano ulje pšeničnih klica).

Ostali karotenoidi

Još jedan karotenoid koji pomaže koži da se brže adaptira na UV zračenje i štiti ju od indirektnog oštećenja DNK je likopen.

Po nekim istraživanjima osobe koje su duži period konzumirale veću količinu likopena teže su dobivale opekotine, a ako su ipak nesmotrenim ponašanjem zadobile opekotine njihov intezitet (crvenilo, osjećaj pečenja) bio je manji no kod osoba koje u svojoj prehrani nisu dobivale veće količine likopena.

Likopen nalazimo u rajčicama, lubenici, ružičastom grejpu, papaji, guavu, a najbolje se apsorbira iz termički obrađene hrane uz dodatak ulja (poput beta karoten i likopen je uljno topiv). Zbog toga je najbolji prirodni izvor likopena kuhani umak od rajčice i kečap te pasterizirani sok od rajčice.

Preporučena dnevna količina je 8-10mg što se može dobiti iz samo 100g umaka od rajčice!

Vjerojatno najpotentniji karotenoid koji pruža najveću potporu koži u ljetnim mjesecima i u čiju su se snagu alergičari mnogo puta uvjerili je astaksantin.

Astaksantin se komercijalno dobija iz mikroalge Haematococcus pluvialis, a najbogatiji prehrambeni izvori su losos, račići (krill) i škampi.

Najčešće preporučivane dnevne količine su 4-10mg, a potrebno ga je uzimati kroz period od 4-12 tjedana. Iz hrane se ne mogu dobiti takove količine astaksantina, stoga preporučamo uzimanje dodataka prehrani s astaksantinom!

Vrlo bitni faktori za zdravlje kože su i kvalitetne masne kiseline prisutne u nerafiniranim uljima noćurka, boreča, konoplje (GLA), lana, oraha, ploda divlje ruže (ALA-omega 3) te plavoj ribi i algama (EPA, DHA-omega 3).

Vitamini B skupine (prisutni u integralnim žitaricama), minerali cink, bakar, mangan i selen su presudni za zdravlje kože.
Maline su važan izvor antioksidansa, a biljno ulje dobiveno iz njihovih sjemenki ima prirodni zaštitni faktor do 50, stoga je obvezan sastojak aromaterapeutskih preparata za prirodnu njegu kože ljeti

Priroda je vrlo mudra pa nas je u ljetnom periodu opskrbila voćem s najvećim antioksidativnim potencijalom: malinama, borovnicama, grožđem, kupinama, crnim ribizlom, višnjama i jagodama, stoga treba nastojati što više ga konzumirati u svježem obliku ili putem prirodnih sokova bez dodanih šećera i aditiva.

Tri do pet šalica kvalitetnog zelenog čaja (ne smeća iz filter vrećica) dnevno umanjiti će svrbež kod alergijskih reakcija, zaštititi vas od slobodnih radikala i popraviti ten uništen prekomjernim izlaganjem suncu.
Korišten izvana će dodatno pomoći i kod akni.

Da bi zaštitili kožu od štetnog UV zračenja trebamo nanijeti i prikladnu uljnu mješavinu prije sunčanja. Ulja koja posjeduju uvjerljivo najviši zaštitni faktor su:

- ulje sjemenki maline procjenjeni SPF 25-50

- ulje čileanskog lješnjaka procjenjeni SPF 10-30 (može se naići na podatak da štiti i od UVA zračenja)

To su dva lagana ulja koja se relativno brzo upijaju, a prikladna su za njegu svih tipova kože.

Shea maslac pruža dosta nižu zaštitu (SPF 6-8) kao i svijetlo sezamovo ulje (SPF 4) pa su prikladni za njegu već potamnjele kože uz napomenu da shea maslac nije prikladan za njegu masne i mješovite kože sklone nastanku komedona.

Ostala bazna ulja koja nalaze svoje mjesto u mješavinama za sunčanje su:

Ulje sjemenki nara koje djeluje kemoprotektivno i antitumoralno te jako antioksidativno i protuupalno. Ono pomaže popraviti oštećenja nastala uslijed djelovanja UV zračenja.

Ulje pasjeg trna pruža slabu UV zaštitu, a zbog iznimno visokog udjela karotenoida i tokoferola posjeduje izrazito antioksidativno djelovanje. Poput nara sve je češće sastojak kozmetike protiv bora, a zbog vrlo visoke cijene obično se koristi u koncentracijama od 5-10% (veće koncentracije boje kožu crveno).

Ulje buritija ima značajni udio karotenoida (kao primjer, beta-karotena sadrži 5 puta više od mrkve), koji djeluju kao antioksidansi te štite od utjecaja UV zraka. Također, ulje buritija apsorbira dobar dio UV spektra, pa se može koristiti u pripravcima za sunčanje. Isto tako, ono eliminira utjecaj slobodnih radikala koji uzrokuju oštećenja i starenje kože. I još, ukoliko se ulje buritija koristi u njezi kože nakon sunčanja, koža će dulje zadržati brončanu boju.

Tamanu ulje (Calophylum inophyllum) i sunčanje: Kapsner i sur. koji su proučavali prirodne pripravke za fotozaštitu su spomenuli kako je jedan od sastojaka koji ima značajnu sposobnost UV apsorpcije i fotozaštite (uz istovremeni protuupalni učinak) – ulje tamanua.

Macerat korijena mrkve se u mješavine dodaje zbog visokog sadržaja karotenoida. Koristi se u proizvodima za brže tamnjenje (zajedno s pasjim trnom i kakao maslacem).

Jojoba - hidrira kožu.

Napomena: Sve navedeno odnosi se samo na kvalitena, hladno prešana, nerafinirana biljna ulja!

Važno upozorenje o računanju SPF kod miješanja sirovina (ulja):

Kod prirodnih sirovina (ulja, maslaca) radi se o PROCJENJENOM SPF. To znači da od usjeva do usjeva nitko ne ispituje tu vrijednost, te ona može varirati. Stvarni SPF se može znati jedino testiranjem in vivo ili colipa metodom (spektrofotometrija).

MIJEŠANJE SIROVINA I KONAČNI FAKTOR: Ne savjetujemo da se kod miješanja jednake količine sirovine sa SPF i nekog drugog ulja uzima srednja vrijednost (aritmetička sredina) kao SPF mješavine! To nije i nikako ne može biti točno, dobiveni faktor je puno manji od tako dobivenog izračuna!

KOLIČINA SREDSTVA I DEKLARIRANI FAKTOR: Ono što još treba uzeti u obzir pri primjeni bilo kakvih sredstava za zaštitu od sunca je da ih treba nanositi vrlo obilno. Računa se da je potrebno otprilike 35ml losina/kreme za premazati izložene dijelove tijela. U slučaju da se upotrijebi polovica te količine nećete dobiti polovicu deklariranog faktora već drugi korijen te vrijednosti, što znači da ako stavite polovicu preporučene količine losiona s faktorom 50, na koži ćete de facto imati SPF 7! U nedostatku konkretnih ispitivanja ponašanja ulja, treba primijeniti ista načela.

Eterična ulja

Eterična ulja se u pravilu ne koriste jer ona ne štite kožu od UV zračenja, a neka mogu biti i jako opasna. To su ulja iz roda Citrus koja sadrže furanokumarine koji nakon izlaganja UV zrakama djeluju izrazito toksično na stanice kože.

Najopasnija ulja su bergamot, limeta, limun, gorka naranča i grejp, no i neka manje poznata poput kumina, kele, limunovca (verbena) i anđelike.

Ukoliko se takva ulja nanesu na kožu potrebno je pričekati 24 sata prije no što se izložite suncu.

Eterična ulja koja se ponekad koriste u mješavinama za sunčanje su sjeme mrkve (ne sadrži beta karoten što se ponekad da pročitati) te prava i širokolisna lavanda (ukoliko "muku mučite" s napadima insekata).

Bitno je koristiti dovoljno niske koncentracije kako se koža ne bi dodatno iritirala.

Prirodna njega kože nakon sunčanja

Izrazito ugodni pripravci za njegu nakon sunčanja su tonici spravljeni na bazi hidrolata uz dodatak tvari poput alantoina, pantenola (vitamin B5) i gela ili soka aloe vere. Ovakva kombinacija će djelovati jako hidratantno, protuupalno i regenerativno pa je pravi izbor i za tretiranje opekotina od Sunca.
Hidrolat rimske kamilice, zbog svojeg protuupalnog djelovanja, hidrolat je izbora za njegu kože nakon sunčanja

Hidrolati izbora su:

- hamamelis (ublažava crvenilo i upalu, osvježava)

- širokolisna lavanda (djeluje regenerativno i zacjeljujuće)

- paprena metvica (ugodno hladi)

- rimska kamilica (protuupalno djelovanje)

Kod opekotina koje su zahvatile veliko područje kože tonik se prska svakih 10-15 minuta tokom prva 2-3 sata, a zatim 5 puta dnevno sljedećih dan ili dva.

Mogu se koristiti i čisti hidrolati tako da se gaza natopi većom količinom hidrolata i nježno stavi na zahvaćeno područje. Oblozi se drže 20-30 minuta više puta dnevno. Sljedeći dan se nakon primjene hidrolata (3-4 puta dnevno) nanose uljne mješavine namijenjene tretiranju opekotina i njezi kože nakon sunčanja.

Takve mješavine obično uključuju:

- ulje pšeničnih klica koje djeluje smirujuće i antioksidativno

- macerate nevena i kantariona koji djeluju protuupalno i epitelizirajuće

- plod divlje ruže i tamanu koji djeluju jako regenerativno i protuupalno

- bazno ulje sjemena mrkve sa regenerativnim, antioksidativnim i protuupalnim djelovanjem

- jojobu koja smiruje kožu i sprječava transepidermalni gubitak vode

- macerat korijena mrkve je sastavni dio ovakvih mješavina zbog sadržaja beta karotena

- ulje buritija koje pomaže zacjeljivanje oštećenja kože nakon sunčanja

Eterična ulja u ovakvim pripravcima se koriste zbog svog protuupalnog (sjeme mrkve, smilje, njemačka i rimska kamilica, mira) te regenerativnog i epitelizirajućeg djelovanja (smilje, širokolisna lavanda, sjeme mrkve).

AROMATERRA CENTAR



avatar
Loreal
Profi član
Profi član

Broj poruka : 3359
Datum upisa : 30.01.2013

Nazad na vrh Ići dole

Re: Zaštitite se od sunca pomoću ovih namirnica

Počalji od Loreal taj Sre Feb 27, 2013 3:30 pm

Ja sam imala jedno lose iskustvo sa maslinovim uljem prije par godina ali u pitanju nije bio kozmeticki preparat za suncanje vec maslinovo ulje iz prodavnice. Za nekih pola sata na suncu, potpuno sam izgorila i jedva sam smirila kozu jogurtom i kremama. Uzas! Zato bolje uzeti neki originalan proizvod za suncanje. Sigurniji ste a i bice poznat i zastitni faktor.
avatar
Loreal
Profi član
Profi član

Broj poruka : 3359
Datum upisa : 30.01.2013

Nazad na vrh Ići dole

Re: Zaštitite se od sunca pomoću ovih namirnica

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu