Navigacija
 Portal
 Forum
 FAQ
Ko je trenutno na forumu
Imamo 44 korisnika na forumu: 1 Registrovan, 0 Skrivenih i 43 Gosta :: 2 Provajderi

laza

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 309 dana Pon Jan 09, 2012 11:51 pm
Zadnje teme
» Etička, zavetna i moralna vrednost Lazareve kletve
Danas u 9:12 pm od Храст

» Sve o "pametnim" telefonima i sličnim čudima tehnike...
Danas u 7:34 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta IT-ja (softver, hardver i...)
Danas u 7:22 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta umetnosti
Danas u 6:16 pm od Brave Heart

» Filmske novosti...
Danas u 6:08 pm od Brave Heart

» Vesti - književnost...
Danas u 6:05 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta astronomije...
Danas u 5:49 pm od Brave Heart

» Corax - slika današnjice
Danas u 5:13 pm od Brave Heart

» Bosanski lonac....
Danas u 4:55 pm od Svarog

» Phantasy Photos
Danas u 4:51 pm od Poli

» Zvornik
Danas u 4:44 pm od Svarog

» Arabeska
Danas u 4:44 pm od Poli

» Crtež
Danas u 4:39 pm od Poli

http://s16.postimg.org/a3qjjtmrl/biogen_DVA.png
Пројекат руске културе у Србији
http://s21.postimg.org/43y2a3nav/ruska_kultura_u_srbiji1.png
Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga


Avijacija WW II

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Čet Apr 01, 2010 11:01 pm

Mislim da su,sto se tice inventivnosti,nemacki konstruktori sili saveznike za "konjsku duzinu"...Neki od aviona i prototipova su stvarno bili ispred svog vremena u svakom pogledu.Intezivno saveznicko bombardovanje, direktno uplitanje Hitlera( u slucaju Me-263),kao i hronicni nedostatak sirovina su krivi sto se ti avioni nisu nasli na bojistu u nekom vecem broju...Sto se tice Bitke za Britaniju,mislim da jos jedan avion zasluzuje da bude pomenut,zbog velikog doprinosa koji je dao pobedi Engleza a to je Hawker Hurricane(nalazio se i u sastavu Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva u aprilskom ratu)

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Čet Apr 01, 2010 11:17 pm



Poslednji izmenio digitalmandrak dana Čet Apr 01, 2010 11:18 pm, izmenjeno ukupno 1 puta

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od maks taj Čet Apr 01, 2010 11:18 pm

All angel zračnu bitku za Britaniju iznio je drugi lovac:Hurricane.
Spittfire je donio prevagu nad Njemačkim nebom.
digital mandrak kad je Hitler vidio pokusni let prvog mlaznog lovca priupitao je na mitingu nekog od generala:Koliko ovaj aviom može nositi bombi?Na to se ovaj nasmijao a Hitler naredi da se on mora preinačiti tako da se s njima može bombardirati.
A koliki je šok mlažnjak bio za Ruse govori u prilog činjenica da je prvi Ruski pilot koji je vidio u akciji taj mlažnjak završio ekspresno u ludnici jer tko je vidio zrakoplov bez propelera?

Njemci su imali nekoliko zanimljivih prototipova no nisu istovremeno mogli razvijati sve a pokušavali su tako da je cjeli projekt neslavno završio a Njemci izgubili rat.Da Hitler nije inzistirao na mlaznom bombarderu i da su razvijali jedan ili dva modela zrakoplova takav lovac u masovnoj proizvodnji mogao bi Njemcima donjeti prevagu u ratu.Srećom nije.

maks
Član
Član

Broj poruka : 111
Datum upisa : 27.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Čet Apr 01, 2010 11:26 pm

Insistiranjem Hitlera da Me-263 bude bombarder a ne lovac,avion je lisen svog najveceg preimucstva,brzine...Dok su se nemci dozvali pameti i vratili avionu njegovu prvobitnu namenu,vec je bilo kasno...Nemce je mucio i hronicni nedostatak goriva,narocito posle gubitka izvora nafte u Rumuniji i rafinerije u Ploestiju...Jedan zapovednik aerodroma je zapisao u svom dnevniku da je imao oko 25 aviona na stajankama(Me-263) a goriva da podigne samo 4...A to je malo,s obzirom na premoc saveznika u vazduhu u toj fazi rata...

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Čet Apr 01, 2010 11:31 pm

Izvinjavam se,mislio sam na Me-262...Lapsus,rodjaci...

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od maks taj Čet Apr 01, 2010 11:33 pm

Nikad nije niti završen.Mislim da niti jedan mlazni bombarder nije poletio.
No Hitlerova armada doista nije imala dovoljno goriva ali da je lovac otišao u masovnu proizvodnju obrao bi Englez, Amer i Rus kožu na šiljak.
Oni su dobili Hitlera na prevagi u zraku.Najslabija karika Wehrmachta je bilo zrakoplovstvo i njen famozno nesposobni Goering.
PS:Jebeš lapsus znamo svi na šta si mislio....Ne obaziri se na te sitne greškice.dešava se...

maks
Član
Član

Broj poruka : 111
Datum upisa : 27.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Čet Apr 01, 2010 11:35 pm

Messerschmitt Me 262


digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Čet Apr 01, 2010 11:58 pm

Dokaz genijalnosti nemackih konstruktora je i ovaj stvarno izvandredan avion ,ako uzmemo u obzir okolnosti u kojima je nastao,kao i materijale koji su korisceni u njegovoj izradi...

He-162 "Volksjager"



Nastao posle masakra Jagdwaffe tokom "Velike nedelje" tj. masovno
bombardovanje Nemacke u Aprilu 1944 od strane saveznika sa ciljem da se
Jagdwaffe (lovacka avijacija) uvuce u borbu gde bi znatno okretniji
saveznicki jednomotorci (P-51 Mustang) unistili nemacke teske dvomotorne
lovce (Me-410 npr.). Saveznicima je to poslo za rukom i Nemacka je
ostala bez znatnog dela lovacke avijacije a bogme i pilota.

Kao
odgovor odluceno da se krene u brz razvoj lakog jednomotornog mlaznjaka
koji je morao biti bolji od saveznickih klipnih lovaca. Iskusni piloti
su bili protiv ove odluke smatrajuci da je Me-262 jedino pravo resenje.
Gering i Šper su se ipak odlučili za kvantitet umesto kvaliteta.

*Avion
mora koristiti dostupne materijale (drvo i celik)
*Avion nije smeo
biti teži od 2000kg.
*Avion mora biti napredniji od saveznickih
lovaca
*Motor ce biti napredni BMW 003.
*Avion mora biti lak za
obuku tako da jedrilicari ne trebaju da prodju obuku
*Avion mogu
praviti i manje strucni radnici

Pobednik na konkursu je bio
Henikel jer je vec imao skoro gotov projekat (u pitanju je bio
dvomotorac gde je jedan motor bio ispod trupa a drugi motor na ledjima
aviona). Heinkel je samo uklonio donji motor. Takodje Heinkel je
koristio tockove od Me-109. He-162 nije imao zakoseno krilo. Heinkel je
He-162 nazvao "Spatz" (Vrabac)

Blohm & Voss je bio glavni
konkurent i njihov avion je aerodinamcki bio bolje resenje ali Henikel
je kao sto smo rekli imao gotov projekat.

Heinkelov resenje je
zahtevalo najmanje radnih sati zbog ovladane tehnike koriscenja drveta.

Ocekivana
brzina je bila skoro 800km/h sto je sporije od Me-262 ali znatno brze
od saveznika.

Prvi problemi sa prototipom su se javili upravo
zbog koriscenja drveta. Lepak koji je koriscen nije bio dovoljan za
velike brzine. Razvijen je bolji lepak ali problem otpadanja drveta je
postojao i dalje pa se na tim mestima ipak iskoristio aluminijum (redak
metal za Nemce).

Heinkel je ugradio i katapultirajuce sediste
tako da je ovo prvi operativni avion u svetu koji je imao takvo sediste.
Vrlo mudar potez jer bi se u tom slucaju sacuvali piloti a Nemacka je
vise oskudevala u pilotima nego u avionima.


digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Pet Apr 02, 2010 12:00 am

Avion je prvo bio naoruzan sa dva topa 30mm ali su isti zamenjeni
topovima od 20mm radi vece brzine paljbe.

Kada je avion usao u
upotrebu maksimalna brzina je bila 905km/h brze i od Me-262.

Avion
je tokom testiranja se nekoliko puta rusio a jedan test pilot je
poginuo.

He-162 je ucestvovao u borbama ali znatno manje nego Me-262. U sustini
vise je izgubljeno He-162 nego sto je oboreno protivnika. Mnogi su to
pripisali losim letnim osobinama aviona. To naprosto nije bilo tacno.
Iskusni piloti su ga smatrali prvoklasnim lovacki avionom. Britanski
pilot Eric Brow koji ga je testirao posle rata je obozavao da leti na
njemu i posle testiranja, letenje na He-162 je opisao kao bozanstveno.
Njegova zamerka je bila na lakim kontrolama koje ipak zahtevaju iskusnog
pilota, to su i Nemci zakljucili tokom testiranja pa ideja da neobuceni
Hitlerjugeni i obicni jedrilicari lete na prvo klasnom lovcu je
odbacena doduse naziv "narodni lovac" ostao je zbog propagande.

Problem sa He-162 bila losa
izrada (losi materijali i nestrucnost).

Inace od zahteva za
razvoj Volksjager-a do operativne upotrebe manje od godinu dana.

Malo
poredjenje sa Me-262

Sto se tice motora tu je He-162 znatno
bolji. Imao je znatno pouzdaniji motor a sobzirom da ima samo jedan
motor znatno je jeftiniji tj. grubim recima za jedan Me-262 se dobijaju
dva He-162. He-162 je imao 17% vecu brzinu penjanja i nesto vecu
operativnu visinu u odnosu na Me-262.

Problem je vec naveden a to
je vrlo losa izrada He-162. Me-262 je znatno bolje napravljen.

He-162
Dimenzije:
Duzina: 9.05m
Raspon krila: 7.2m
Visina: 2.6m
Tezina:
1660kg (verovatno prototip jer su kasnije verzije bile znatno teze cak
2800kg)

He-162 performanse:

Maksimalna brzina: 905km/h
Dolet:975km
Maksimalna
operativna visina: 12000m
Brzina penjanja: 1405m/min

Naoruzanje:
2x20mm
MG151 ili 2x30mm MG108

Proizvedeno je oko 170 komada. Verovatno
je oko 50 He-162 bilo operativno tokom 1945.




He-162
u tri projekcije




Kokpit aviona

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od maks taj Sub Apr 03, 2010 12:22 pm

Ovo za američke mlazne snage prvi put čujem o kojim se mlažnjacima radi (zanima me period do 5 mj.1945 sposobnih na operativnu uporabu s obzirom da su još u koreju upotrebljavali pretežno klipne zrakoplove.Ako imaš kakve podatke molio bih:Na suce s njima ili bar na električno svjetlo...Pa ćemo onda dalje s raspravom.

maks
Član
Član

Broj poruka : 111
Datum upisa : 27.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od maks taj Sub Apr 03, 2010 2:35 pm

Po svemu sudeći,kako si sam napisao,ovdje je rat već praktično bio gotov.U travnju 45 Hitler je bio na izdisaju,Njemačka zgažena.
Da nije zasrano s preinakom u bombardera Me262 bio bi operativan otprilike 2 godine prije.A već 1942 izvršeni su prvi probni letovi mlazno klipnog zrakoplova(BMW).Da su uspjeli Hitler bi, ako bi izgubio rat,po mojoj osobnoj procjeni mogao pružati otpor još dva put toliko dakle još najmanje 3-5 godina.Osim toga ME262 je bio najbolji od najboljih u svojij klasi.Ruska zrakoplovna industrije počivala je na tim nacrtima isto kao što je i više nego frapantna sličnost StG 44 i kalašnjikova.A rusi su bili dostojni protivnici Amerima u proizvodnji vrhunskih lovačkih zrakoplova.Isto kao što su šili Amere za 20% u istraživanju svemira.

No Hitler je puuno puta napravio kardinalno loše poteze no to i nije tema pa da ne zaspamam temu.

maks
Član
Član

Broj poruka : 111
Datum upisa : 27.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Sub Apr 03, 2010 4:04 pm

Osim toga,jesi li cuo za Britanski Gloster Meteor koji izasao samo jedan
dan posle Me-262,Meteor je bio odlican avion,i po brzini jednak a ako
ne i nesto brzi od Me-262,zatim,tu je takodje americki P-80 Shootig
Star i opet Britanski De Haviland Vampire koji su izgleda bio bolji i od
Meteora i od bilo cega mlaznog sto su imali nemci.

Cuo sam za Meteor i P-80,ali,iskreno,vise sam citao o nemcima...Jbg,sta cu kad volim svapsku tehniku ...Nisam znao da je Vampire izasao za vreme WW2,mislio sam da se pojavio kasnije...


P.S. Opasan avatar

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od maks taj Uto Apr 06, 2010 10:36 pm

Ma bolji avatar nisam vidio od Superhika

maks
Član
Član

Broj poruka : 111
Datum upisa : 27.03.2010

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Uto Apr 20, 2010 1:32 am

Ovaj je bolji,i rodji bas pristaje

Rodjo,da li imas neke podatke o stukama koje su trebale da budu na nesudjenom nemackom nosacu aviona"Grof Cepelin"?

Evo slike aviona



digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Pon Apr 26, 2010 11:28 pm

Hvala,rodjo...

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od digitalmandrak taj Sub Maj 01, 2010 2:00 am

Ruski avionski mitraljez SKAS



Prica o ovom oruzju pocinje krajem dvadesetih godina dvadesetog veka, u tadasnjem SSSR. Zeleci da dokaze zapadu koliko je vojna industrija komunisticke zemlje jaka i samostalna, Staljin je sovjetskim konstruktorima i inzinjerima nalozio izradu projekata i studija velikog broja razlicitog naoruzanja. Jedan od zahteva bio je i projekat avionskog mitraljeza, koji bi po karakteristikama, narocito u brzini vatre, bio superiorniji od svih do tada poznatih modela, upotrebljavanih u vazduhoplovstvima evropskih drzava.



Prvi model SKAS KM 33


Konstruktorski tim, na celu sa Borisom Gabrielovicem Spitalnim i Inharom Andrevicem Komaritskim, radio je nekoliko godina u potpunoj tajnosti na razvoju mitraljeza. Zahtevi koji su stajali pred konstruktorima, nisu bili nimalo laki: Mitraljez je po projektu trebalo da ima sto vecu brzinu paljbe, a da pri tome ostane dovoljno lak, kako ne bi kvario letne karakteristike tadasnjih aviona, koji su jos bili relativno nezne konstrukcije. Automatiku mitraljeza zasnovali su na Berthier sistemu, koji je bio jednostavan i lak, dok je koncept punjenja, praznjenja i ostalog - potpuno originalna konstrukcija.
Rezultat je bio prototip koji se pojavio 1932. Imao je jednostavnu kodnu oznaku Mitraljez 426 i mogucnost paljbe od cak 1.800 metaka u minuti,sto je i za danasnje pojmove neverovatno! Prvi serijski
, tacnije predserijski model, jer je 1933, izradjeno samo 365 komada, dobio je oznaku 7,62 mm SKAS KM-33( Spitalni-Komaritski-Aviacioni-Skorostrelni-Brzometni vazduhoplovni Spitalnoga i Komaritskog konstrukcija modela 1933). Proizvodio se samo u fleksibilnoj varijanti, odnosno kao defanzivno oruzje na visesednim avionima za zastitu od lovaca.

Sledeci, nesto usavrseni model KM-35, pojavljuje se posle dve godine. ovoga puta, proizvodi se i u fiksnoj varijanti, namenjenoj ugradnji u krilo aviona. Zatim, model KM-36 fleksibilni, a naredne godine i sinhronizovana varijanta, namenjena dejstvu kroz polje elise. Sinhronizovani model imao je dugu cev, nesto sporiju brzinu palbe ali i vecu pocetnu brzinu zrna.



SKAS KM-36 postaje standardni model i njegova proizvodnja, uprkos komplikovanoj konstrukciji, iz godine u godinu raste. Sa 3.566 komada modela KM-35( 1935. ), do 13.005 primeraka modela KM-36( 1937. ). Plan je bio da se svi serijski avioni naoruzaju sa SKAS. Naime, kompletan mitraljez izradjivan je od kvalitetnog celika, potpuno masinskom obradom i tako reci-polurucno! Sve je to donelo mu je reputaciju vrlo pouzdanog oruzja. Problemi koji su otklanjani u pocetku proizvodnje, uglavnom su uzrokovani teskocama sa povratnom oprugom, koja se usled velike brzine vatre cesto lomila. Resenje je nadjeno tako sto su umesto do tada uobicajene jednostruke celicne zice, pocele da se primenjuju opruge od dve ili tri medjusobno isprepletane zice. To je opruzi dalo mnogo vecu otpornost od lomljenja.



Dva mitraljeza SKAS na Il-2

Prvo vatreno krstenje SKAS dozivljava iznad Spanije, zahvacene gradjanskim ratom, a zatim i u sukobu sa Finskom. Finalni proizvod, oznacen jednosstavno kao SKAS Model 1941, dostigao je brzinu od cak 2.000 metaka u minuti! Do pocetka Drugog svetskog rata proizvedeno je oko 80.000, a do 1945, ukupno u svim varijantama-fleksibilnoj, sinhronizovanoj i krilnoj-151.492 komada.
Iako je vec u drugoj polovini rata ovo oruzje zastarelo, jer avionski mitraljezi u puscanom kalibru vise nisu bili dovoljno efikasni, upotrebljavan je sve vreme rata, pa cak i posle njega. Pojedine primerke, adaptirane za upotrebu u pesadijskim jedinicama, zarobljavali su Amerikanci i u Korejskom ratu. Njegova genijalna konstrukcija, nikoga nije ostavila ravnodusnim. Postoji prica da su ruske jedinice, prilikom zauzimanja Berlina 1945, u jednoj od kancelarija Rajhstaga pronasle gomilu raznih trofeja, a posebno mesto, u staklenoj vitrini zauzimao je-SKAS...
Pored njega, sa Hitlerovim potpisom, stajao je tekst u kome se nemackim konstruktorima sugerise da nastoje da izrade slicno oruzje.



Delovi mitraljeza

Sta je to ovaj mitraljez cinilo tako izuzetnim, sem njegovog avangardnog izgleda? Pre svega , velika brzina paljbe , moja je iznosila 1.800-2.000 metaka u minuti. SKAS je vazio za vrlo pouzdano oruzje i imao sve osbine, potrebne mitraljezu za naoruzanje vazduhoplova-malu masu i kompaktnost. Masa sinhronizovane varijante je 11,1 kg, fleksibilne 10,5 kg, a verzije za krilo- samo 9,8 kg. Velika brzina kod avionskih mitraljeza je neophodna, jer se meta vrlo kratko nalazi u nisanu, pa je potrebno u sto kracem roku ispaliti sto vise metaka i time povecati verovatnocu pogotka. Pritom, zagrevanje cevi nije imalo znacaja, jer se dejstvovalo kratkim rafalima, a strujanje hladnog vazduha, narocito na vecim visinama, omogucavalo je dobro hladjenje.
Nacin na koji su konstruktori SKAS uspeli da postignu tako visoku brzinu paljbe, ogledalo se u skracivanju vremena potrebnog za uobicajen ciklus automatskog oruzja. Lagani zatvarac, bravio se jednostavno za donji deo sanduka,( slicno Zbrojovki ili Brenu, ciji se zatvarac bravi za gornji deo sanduka, a gasni klip se nalazi ispod cevi-kod SKAS je ovaj sklop obrnut). Medjutim, ukoliko je sistem automatike iole konvencionalan, sve ostalo je daleko od toga. Sistem punjenja je zaista neverovatan.
SKAS koristi tzv. "vevericiji kavez" koji municiju iz metalnog clankastog redenika dovodi do zatvaraca. Posluzilac puni oruzje, tako sto pomerajuci rucicu za punjenje uvede sedam-osam metaka u "vevericji kavez", pritom obodi metaka ulaze u jedan helikoidni zleb na unutrasnjoj strani spoljnjeg dobosa i postepeno se izvlace iz clankastog redenika. Prilikom paljbe, specijalni mehanizam , koji je u vezi sa rebrom na nosacu zatvaraca, pomera "vevericji kavez" za desetinu kruga i time postepeno dovodi municiju, oslobodjenu redenika na donju stranu mitraljeza, pred zatvarac. Time se znacajno ustedelo na vremenu potrebnom za te operacije, u odnosu na konvencionalan nacin.




Nacin hranjenja

Ovako konceptovana konstrukcija , nije ostavljala mesta za konvencionalno izbacivanje caura. Resenje je nadjeno u izbacivanju caure u dve etape. Kada je zatvarac posle opaljenja krenuo unazad, vukuci praznu cauru, jedna poluga sa zubom, zarotirala bi 90 stepeni i smaknula cauru sa glave zatvaraca, ubacujuci ga u zleb u unutrasnjosti sanduka. prilikom ponovnog pokreta unapred, zatvarac je hvatao novi metak, a jedan zub na nosacu zatvaraca pogurao bi ispaljenu cauru iz zleba u sanduku i izbacio je unapred kroz otvor predvidjen za to.

SKAS je projektovan za standardni metak 7,62x54R. Da bi postigao projektovanu brzinu, koriscen je specijalni metak koji je za oko 20 % bio jaci od standardnog. Radi raspoznavanja, na dance caure ove municije utisnuto je cirilicno slovo "S".



Uspeh sa SKASOM podstakao je i ostale konstruktore, da na osnovu njega konstruisu jos brze oruzje! Tako u I.V. Savin i A.K. Norov u periodu 1934-1936, konstruisali mitraljez SN koji je pucao neverovatnih 2.800-3.000 metaka u minuti! Ne odolevsi izazovu, konstruktori"shkasa" modifikuju njihovu konstrukciju u Ultra SKAS, s kojim takodje dostizu brzinu paljbe od 2.800 metaka u minuti!



Ultra SKAS

Iako su oba oruzja prosla testove i zvanicno primljena u naoruzanje, cak i upotrebljena u Sovjetsko-Finskom ratu 1939-40, izradjena su u malom broju primeraka i na kraju povucena iz naoruzanja. Ispostavilo se da nisu dovoljno pouzdana u eksploataciji. To i ne cudi, jer 3.000 metaka u minuti, za jednocevno automatsko oruzje, zaista je bilo previse!
Jedan od ogranicavajucih faktora za dalji razvoj SKAS bio je nacin punjenja, koji je mogao da funkcionise samo sa municijom cija caura ima obod. Tako je pred Drugi svetski rat, kada je uoceno da su za efikasno obaranje modernih aviona potrebni veci kalibri, odluceno da se na osnovu SKAS konstruise mitraljez kalibra 12,7 mm, a kasnije i to od 20 mm-SVAK. Za oba orudja, morala je da se konstruise specijalna municija sa obodom na cauri.

Bez obzira na odredjene mane, mitraljez SKAS u istoriji naoruzanja zauzima jedno od prvih mesta, zahvaljujuci brilijantnoj konstrukciji, ali i po tome sto je najbrze serijski proizvodjeno oruzje u svojoj klasi.

tekst:"Kalibar"

digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12498
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od Bole taj Ned Jul 15, 2012 2:41 pm

Nije moj fah ali posto je WW2 ponesto i znam.... Sada bas izlazi ovaj casopis Borbeni avioni pa kupujem.... ( po 2-3 komada)...

Mene zanima Istocni Front a ne ova Americka zezanja...... ( nemam lepo misljenje o US vojsci iz WW2.....)

Bole
Član
Član

Broj poruka : 4620
Datum upisa : 27.04.2012

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od Bole taj Uto Mar 05, 2013 9:59 pm

Koliko sam upoznat da su Nemci imali spremno gomilu novih protopipova avijacije ali nisu imali vremena, sredstava i vremena da obuce ljude na nova oruzijai letilice.....

Cuo sam podatak gde su rekli da je rat usao u 46 godinu, pitanje koliko bi trajao.... Nemci su bili poprilicno superijorni sa tehnikom..... Narocito u vazduhu....

Zamena STUKE kao glavnog aviona je zakasnila.... napravljena je mlazna verzija ali kasno da udje u masivnu proizvodnju i da je efikasno upotrebe......

Bole
Član
Član

Broj poruka : 4620
Datum upisa : 27.04.2012

Nazad na vrh Ići dole

Re: Avijacija WW II

Počalji od Sponsored content Danas u 10:59 pm


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu