Navigacija
 Portal
 Forum
 FAQ
Ko je trenutno na forumu
Imamo 19 korisnika na forumu: 0 Registrovanih, 0 Skrivenih i 19 Gosta :: 2 Provajderi

Nema

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 309 dana Pon Jan 09, 2012 11:51 pm
Zadnje teme
» Jugoslav Petrušić, poslednji Mohikanac...
Danas u 12:24 am od Mesrine

» Vesti iz oblasti klasične muzike...
Juče u 7:47 pm od Brave Heart

» Filmske novosti...
Juče u 7:45 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta umetnosti
Juče u 7:33 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta astronomije...
Juče u 7:21 pm od Brave Heart

» Sve o "pametnim" telefonima i sličnim čudima tehnike...
Juče u 6:55 pm od Brave Heart

» Vesti iz sveta IT-ja (softver, hardver i...)
Juče u 6:28 pm od Brave Heart

» Peščanik - analiza dnevnih događanja
Juče u 5:33 pm od Brave Heart

» Pravoslavna duhovna muzika
Sre Dec 13, 2017 9:38 pm od Davidova

» Vesti - književnost...
Sre Dec 13, 2017 9:18 pm od Brave Heart

» Corax - slika današnjice
Sre Dec 13, 2017 6:53 pm od Brave Heart

» Žene za izbegavanje?
Sre Dec 13, 2017 3:54 am od Davidova

» Crtež
Sre Dec 13, 2017 3:33 am od Davidova

https://s30.postimg.org/9t5o9ultt/weather2umbrella.jpg
Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga


LEE 'SCRATCH' PERRY

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

LEE 'SCRATCH' PERRY

Počalji od digitalmandrak taj Ned Avg 29, 2010 12:45 pm

LEE 'SCRATCH' PERRY



Reinford Hju Peri rođen je 20. marta 1936. u Kendalu, Jamajka. Rane godine njegovog života slične su kao i kod mnogih jamajčanskih muzičara: rođen je siromašan u malom selu, rano je stekao reputaciju pametnjakovića, došao je u Kingston '50-tih, slušao muziku i učio zanat. Njegov prvi posao bio je sa pionirom muzičke produkcije Klement Kokson Dod-om u kasnije čuvenom "studiju Jedan", gde je radio kao potrčko, pomoćnik, lovac na talente, nepriznat tekstopisac, aranžer i povremeno izvođač. Peri je snimio svoju prvu pesmu "Staro za Novo" 1959. a pesma „Čiken Skreč“ mu je bila prvi hit 1965.

1966. nakon skoro 7 godina Peri iznerviran zbog odbijanja Koksona da mu plati odlazi kod producenta Džoa Gibsa, gde snima „Ja sam uznemiruvač“, kao upozorenje svima koji pokušaju da ga pređu. 1967. Gibs mu daje da za njega vodi novu "Amalgamated" izdavačku kuću. Peri je producirao niz hitova za Gibs-a, među kojima je i „Long Šot“ grupe Pioniri, prva pesma koja je koristila novi ritam u jamajčanskoj muzici, kasnije nazvan Rege. Međutim, dolazi do razlaza između njega i Gibs-a, Peri ga napušta posvećujući mu uvredljivu pesmu „Smešni narodni dečak“.



1968. Peri konačno shvata da ne može da sarađuje sa drugim producentima, a da pri tom ne dođe do lomljenja nameštaja i odlučuje da dalje radi sam. Najpre je sakupio prateći bend i nazvao ga po svom trenutnom nadimku i imenu kuce "Uznemiruvači". U početku su snimali nasilne, jezive instrumentale, kao sto su „Ubij ih sve“, „Vampir“, „Iskopaj svoj grob“, "Povratak Đanga". Takođe je radio i sa pevačima Davis Isak-om, Silverstonima i Slim Smit-om.

Otvorio je i svoju prodavnicu ploča „Upsetter Record Shop“, gde nisu samo prodavani poslednji singlovi već je i tokom celog dana puštana muzika. Prodavnica je služila kao Perijeva baza, imala je i sobu za probe, bar i tezgu za prodaju trave. Popularnost mu je uskoro omogućila da finansira emisiju na JBC, gde je DJ Vinston „The Whip“ Viliams puštao singlove Uznemiruvača.



Jednog dana je mladi Bob Marli posetio Upsetters Shop. Njegov bend The Waillers je bio prilično popularan nekoliko godina ranije kod Kokson-a, ali u tom momentu su se borili da prežive. Marliu, Piter Tosks i Bani Veiler bili su zapanjeni popularnošću koju su Upsetters-i imali van zemlje. Od povratka iz Engleske odnosi između Perija i Upsetters-a su se pogoršavali, Peri je izgleda za sebe uzeo lavovski deo honorara. Posle nekoliko proba Marli je nagovorio Upsetters-e da napuste Perija i pređu u Veilerse. Kad je Peri to otkrio strasno se razbesneo, čak je pretio i da će ubiti Boba. Uspeli su da se dogovore da se bendovi ipak spoje, ali da je njihov eksklusivni producent Peri.

Peri nije želeo da radi sa pevačima, koncentrisao se na ubitačne instrumentale, međutim bilo je teško odbiti saradnju sa Marlijem. Za Marlijeve nevolje Peri je okrivio zle duhove („dupu“) i tako je nastala pesma „Dupu Konkveror“. Bobov senzibilitet i Perijev osećaj za eksperimentisanje stvorili su fantastičnu kombinaciju, prekretnicu ne samo u njihovim karijerama, već i u istoriji rege. Njihova saradnja je trajala nekoliko godina i iz nje je proizišao veliki broj hitova, međutim bilo je jasno da između dve tako snažne individue mora doći do sukoba. Od 1971. Marli sve češće kritikuje Perija da mu sputava stvaralačku slobodu, Peri sa druge strane nastavlja da uzima najveći deo honorara. Konačno 1973. Vailersi napuštaju Perija i potpisuju za Island Rekords.
Peri je nastavio sa svojim muzičkim eksperimentima - dvadeset godina pre nego što je izraz „alternativna muzika“ ušao u upotrebu, Peri je koristio pucnje iz pištolja, lomnjavu stakla, puštao trake unazad, semplovao plač beba i zvuke životinja. 1974. izgradio je svoj studio "Blak Ark", na mestu gde je u snu čuo muziku. Koristio je skromnu opremu, ali je to vešto nadoknadio svojim talentom. Producenti i danas koriste bezbrojne trikove koje je Peri izmislio da bi nadoknadio manjak opreme. To su bile godine saradnje sa Maks Romeom, Junior Marvinom, Heptons-ima... Stvari su se postepeno zagrevale u Perijevom studiju, kao i politička klima na Jamajci. Dve suprotstavljene političke partije Jamajke imale su dugu tradiciju rešavanja nesporazuma na ulicama Kingstona. Pesme sa socijalnim porukama, kao sto su Maks Romeov „War Inna Babylon“ ili Perijev „Siti Tu Hot“ dobro su odražavale trenutno stanje, ali su mu i donele nevolje - Perijev studio je ubrzo postao meta lokalnim gangsterima. Atmosfera se zagrevala, Peri je postao fizički i psihički iscrpljen, i žena ga je ubrzo napustila i odvela decu sa sobom. Bio je spreman da kroči u ludilo. Počeo je da vandalizuje sopstveni studio, ispisuje grafite i lomi ploče. Novinari su dolazili da ga vide kako jede novac i pali sopstvene snimke.

1981. Peri napušta Jamajku i odlazi u Njujork, gde nastupa sa bendovima Terorists i Madžestik. Vratio se na Jamajku i izgledalo je kao da se oporavio. Međutim, katastrofa je čekala za uglom - jednog jutra 1983. Blak Ark studio je spaljen do temelja. „Bio je previše crn. Morao sam da ga uništim da bih sačuvao razum. Hteo je da me pojede!“ bile su Perijeve reci. 1984. sreća Neila Frazera, poznatijeg pod pseudonimom Med Profesor i započinje dugogodišnju producentsku saradnju, koja traje do danas. Radeći u Londonu započeo je saradnju i sa producentom Adrianom Šervudom i njegovim studijskim bendom Dub Sindikate. Sa njim će 1990. snimiti „Iz tajne Labaratorije“, svoj najbolji album još od dana Blak Ark studija. 1989. Peri se seli u Švajcarsku sa svojom novom ženom, koja mu postaje i menadžer. Započinje gradnju svog novog studija, koji naziva Vajt Ark. Devedesete su označile povratak Perijeve slave, kroz rad sa Beašti Bouz, velikim turnejama i reizdanjima njegovih legendarnih albuma.
avatar
digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12500
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: LEE 'SCRATCH' PERRY

Počalji od digitalmandrak taj Ned Avg 29, 2010 12:48 pm

avatar
digitalmandrak
Supermoderator
Supermoderator

Broj poruka : 12500
Datum upisa : 22.03.2010
Lokacija : Kruska

Nazad na vrh Ići dole

Re: LEE 'SCRATCH' PERRY

Počalji od Andjela taj Sub Jul 16, 2011 8:06 pm

avatar
Andjela
Profi član
Profi član

Broj poruka : 1702
Datum upisa : 26.06.2011
Lokacija : Beograd

Nazad na vrh Ići dole

Re: LEE 'SCRATCH' PERRY

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu